تحولات لبنان و فلسطین

قدس انلاین - سعید کوشافر: باز شنبه شد و بادستی پر از خبرهای خواندنی سراغ شما امدیم ؛اگرچه این روزها حملات وحشیانه ال سعود به مردم یمن و مذاکرات ایران وغرب درصدر اخبار قرار دارد اما درسبد خبرها برایتان از همه دنیا و از همه عرصه هاخبراماده کردیم از ورزش وحوادث تا دنیای فرهنگ واقتصاد... باهم مروز کینم ...

از نظرسنجی محبوبیت رییس جمهور و اظهار نظر عجیب دیگری از ترکان تا افتتاح حوزه علمیه باشرایط ویژه توسط داعش و مشخص شدن تیم فصل بعد قلعه نویی

**روحانی ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات را پیگیری می‌کند

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: منتظر پاسخ نهادهای ذیربط هستیم تا موضوع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات مشخص شود.

محمدعلی ابطحی در گفت‌و‌گو با ایلنا تایید کرد که رئیس جمهور به نامه مجمع روحانیون مبارز پاسخ داده است.

رییس دفتر رییس دولت اصلاحات افزود: به دلیل اینکه نامه محرمانه بود نمی‌توانم درباره جزئیات آن اطلاعی ارائه دهم؛ با این حال این پاسخ به دست اعضای مجمع روحانیون رسیده و توضیح بیشتری از آنچه در شبکه اجتماعی (اینستاگرام) و مصاحبه آقای مقدم آمده، در اینباره ندارم.

ابطحی اظهارات حجت‌الاسلام مقدم درباره پیگیری مستندات ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات از قوه قضائیه را تایید کرد.

پیش از این محمد مقدم گفته بود: پس از ارسال این نامه، دفتر رئیس جمهوری نامه‌ای به قوه قضائیه فرستاد و پاسخ سوال مجمع را از این قوه خواستار شد و رونوشت این نامه نیز به مجمع روحانیون ارسال شد. از این رو ما منتظر پاسخ نهادهای ذیربط در این زمینه هستیم تا برای افکار عمومی و اعضای مجمع موضوع ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات مشخص شود.

 

***بازیگر زن مشهور با ترک سینما به کارهای خیر روی آورد

ریاحی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:‌ «دو سال می‌گذرد! دو سالی پر از شورو هیجان کودکی، آموخته‌هایم همه مهر شد و عشق!

بانوی عاطفه‌ها به من نگاه کن! ایستاده‌ام بر بلندای خرابه‌ای که اکنون آباد مهر و دانش است. آموخته‌ام به کمک خدا و به کمک شما، به کمک هم می‌توان پرواز کرد.»

او طی دو سال گذشته موسسه خیریه‌ای را بنیانگذاری کرده که در آن از بچه‌های بی‌سرپرست حمایت می‌کند. از ریاحی تاکنون دو مجموعه داستان «یک پنجره برای من» و «ماهی قرمز» توسط انتشارات شمع و مه منتشر شده است.

 

***نگرانی مقامات صهیونیستی/ ایران آماده می‌شود

با شروع مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، مقامات صهیونیستی با هدف تاثیرگذاری بر این گفتگوها، تحرکات خود را آغاز کردند. در ادامه و با مطرح شدن توافق احتمالی میان ایران و غرب بر سر برنامه اتمی ایران و احتمال گفتگوها در خصوص مسائل دیگر، اظهارات و تلاش های مخالف سران و محافل اسرائیلی شدت گرفت.

اندیشکده صهیونیستی "مرکز مطالعات راهبردی بگین-سادات" (BESA) در راستای این تلاش ها نوشتاری با عنوان "تأثیر اقتصادی تخفیف‌های تحریمی ایران" به قلم "جیل فاینر" منتشر کرده است.

محقق ارشد این مرکز، رفع تحریم‌های ایران را تقویت آنچه او حمایت از تروریسم می خواند، دانسته است.

این اندیشکده در مورد "تأثیر تحریم‌ها بر ایران" می نویسد: «در سال 2012 ایران از شبکه نقل و انتقالات بانکی سوئیفت اخراج شد و منابع مالی به ارزش ده ها میلیارد دلار مسدود شدند.

با کاهش سرمایه گذاری های بزرگ غرب بخش خصوصی ایران در مرحله اول دچار مشکل شد. اما با وجود کاهش سرمایه گذاری های غربی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در تخمینی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران را در 2012 رو به رشد و 5 میلیارد دلار در 2012 اعلام کرد که عمدتاً توسط شرکت های چینی، روسی و ترکیه ای انجام می شد. اما بیکاری در سال های اخیر رشد داشته است.

با وجود آن که ایران چهارمین دارنده منابع نفتی جهان است، تولید نفت این کشور از دو طریق آسیب دید: نخست، مجموع صادرات در سال های گذشته به یک میلیون بشکه در روز محدود شده است. دوم، قیمت ها از 120 دلار رکورد اوج قیمت در 2014 هم اکنون به 50 دلار رسیده است. این موارد اقتصاد ایران را به دچار آسیب کرد.

بعلاوه در 2012 و 2013 تولید ناخالص ملی ایران با کاهش روبرو شد، به ترتیب 7% و 4% و تورم به 35% در 2013 رسید.»

این مرکز مطالعاتی می افزاید: «با این حال دولت ایران موفق شد نرخ فقر را زیر یک درصد نگه دارد، که در شرایط یادشده دستاورد جالب توجهی به حساب می آید.»

مرکز مطالعاتی بگین-سادات در زمینه "توافق موقت ژنو و توافق ساختاری لوزان" نیز می نویسد: «اقتصاد ایران از زمان توافق ژنو در 2013 به طور محسوسی بهبود یافته و برخلاف آن که باراک اوباما توافق موقت ژنو را "پیروزی کلیدی برای سیاست خارجی آمریکا" نام نهاده، اصلی ترین تأثیر آن آزادسازی اقتصاد ایران بوده است.

از زمان توافق، هشدارهای آمریکا در مورد دورزدن تحریم ها از ناحیه ایران به طور کلی محو شده است و در سال گذشته اقتصاد ایران برای اولین بار از زمان کوچک شدن اقتصاد در 2010 و 2012  دوباره با نرخ ملایمی رو به رشد گذاشته است.

در سایه توافق لوزان، حذف قریب الوقوع همه یا بسیاری از تحریم ها محتمل تر از همیشه به نظر می رسد و با این که توافق نهایی هنوز مشکل به نظر می آید، در صورتی که تحریم ها به صورت اساسی برداشته شوند، ایران جهش اقتصادی مشخصی را تجربه خواهد کرد.

 

***قوم پیروز" در آخر الزمان، بر داعش منطبق است؟

سایت مصری "عربی 21"، مرکز افتاء مصر گروهک تکفیری داعش را به تحریف احادیث پیامبر اسلام (ص) در موضوع آخرالزمان متهم کرد.

بر پایه این گزارش، مفتی های مصر می گویند رهبران فکری داعش خود را قوم پیروز می دانند که پیامبر در احادیث آخرالزمان به آنها اشاره کرده است.

رهبران تکفیری داعش با تفسیر به رای این احادیث سعی دارند جوانان را به تشکیلات نظامی خود جذب کنند. آنها می گویند احادیث مربوط به قومی که روم و قسطنطنیه را فتح می کنند و پیامبر به آنها به اشاره کرده   بر "داعش" منطبق است.

این در حالی است که مرکز افتاء مصر می گوید فتح روم و قسطنطنیه قبلا محقق شده و ادعای داعش در این خصوص پوچ است.

ولی داعش در نظر دارد حدیث پیامبر را  بر خود منطبق کند تا با کشاندن رومی ها (غرب) به منطقه "دابق" سوریه وانمود کند پیروز شده و به تشکیلات خود مشروعیت بدهد و به این ترتیب رهبری امت اسلامی را بر عهده بگیرد.

دابق نام سرزمینی است که در یکی از احادیث پیامبر اسلام (ص) در مورد آخرالزمان به آن اشاره شده است. در این حدیث آمده که روم به این سرزمین حمله خواهد کرد و این یکی از علائم بر پا شدن قیامت است.

 

 ***یک خاطره دیگر از هاشمی رفسنجانی!

پس از سایت رهبرانقلاب، دوتن از فرماندهان سپاه نیز به خاطره‌سازی مخدوش هاشمی از سقوط فاو واکنش نشان دادند.

پس از آنکه نقل قول مخدوش و نادرست هاشمی از ماههای پایانی جنگ و تصمیم دادگاه‌های پایان جنگ برای اعدام فرماندهان مقصر آن شکست‌ها توسط سایت رهبر معظم انقلاب تکذیب شد؛ این‌بار دوتن از فرماندهان و دست‌‌اندرکاران دفاع مقدس نیز به آن واکنش نشان دادند.

سردار مرتضی قربانی فرمانده‏ ای که نامش با فاو گره خورده است طی مصاحبه‌ای ابعاد ناگفته‌ای از سقوط فاو را بیان کرد.

مرتضی قربانی با بیان اینکه فرماندهان ارتش و سپاه همراه با آیت‌الله موسوی اردبیلی و آیت‌الله جوادی آملی در همایش قرارگاه نجف در کرمانشاه حضور داشتند و خبر سقوط فاو در آنجا به آنها رسیده ماجرای رفتن رحیم‌صفوی به فاو را اینگونه بیان می‌کند: «سراسیمه ۲ هلی کوپتر آمد و من و سردار صفوی و شهید احمد کاظمی و دو سه نفر دیگر از نیروهای دور و برمان حرکت کردیم. سردار سلیمانی توی هلی کوپتر ما نبود. فکر می‌کنم حاج قاسم با هلی کوپتر دیگر آمد. هلی‌کوپتر در دزفول نشست و سوختگیری کرد و دوباره راه افتادیم به سمت آبادان. نزدیک فاو مجددا خلبان گفت که سوخت در حال تمام شدن است. گفتیم باید ما را در فاو بنشانی. گفت سوخت تمام می شود. ما هم گفتیم اشکال ندارد باید بروی توی فاو بنشینی. خلبان شجاعی بود، رفت و در فاو نشست و من و سردار صفوی و احمد کاظمی پیاده شدیم. ساعت ۱۰ بود که به فاو رسیدیم و عراق هم شب قبل حمله کرده بود».

 سردار قربانی در ادامه می‌گوید: «وقتی ما رسیدیم، خط دوم هنوز در اختیارمان بود. بچه ها ۲۴ ساعت جنگیدند تا خط را حفظ کنند. دشمن حمله می‌کرد و بچه‌ها پاتکش را جواب می‌دادند تا اینکه ارتش عراق دست به یک حمله بی محابا زد و عقبه ما را با هرچه در اختیار داشت، با هواپیما و شیمیایی، به شدت کوبید. از طرف دیگر، ما در خط هم درگیر بودیم. آقا رحیم پیام داد که برگردید ولی ما عقب نشینی نکردیم تا اینکه ۳نفر از فرمانده گردانهای ما با تیر مستقیم تانک شهید شدند. عراقی‌ها مثل صف نظام‌جمع مدرسه، تانک چیده بودند و تمام خاکریزها را با تیر تانک می زدند. با این حال شاید ۱۷ تا ۱۹ تانک را خودم زدم، حدود ۱۰-۱۵ تا دیگر هم بچه هایمان زدند.»

بنابراین با توجه به اظهارات سردار قربانی این ادعای هاشمی درباره قصور رحیم‌صفوی که «فاو را با آن همه امکانات و اموال گذاشت و برگشت از روی پلی که با زحمت ساخته بودیم» نیز رد می‌شود.

مرتضی قربانی همچنین با اظهار تعجب از خاطره نقل شده از هاشمی درباره سقوط فاو و متهم کردن نیروهای سپاه و رحیم‌صفوی می‌گوید: «اگر آقای هاشمی چنین سخنی گفته باشند به نظر من اشتباه گفته اند. ایشان به همه لحاظ پای جنگ بود ولی اگر آمده و آقا صفوی را متهم کرده‌، اشتباه کرده و ما حاضریم با آقای هاشمی بنشینیم و صحبت کنیم، دلیل بیاوریم و بگوییم که اینجا، دشمن مقصر اصلی است نه این بچه ها و آقای صفوی.

آقای هاشمی هم این را بدانند -آقای هاشمی که در کرمانشاه و در قرارگاه نجف نبود- آن روز صبح که فرماندهان دیگر هم بودند، اولین فرماندهی که داوطلب شد بهمراه فرمانده لشکرها بیاید، جانشین فرمانده کل سپاه، رحیم صفوی بود.»

همزمان محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه وقت نیز در مصاحبه با مهر از طرح مسائل این‌چنینی درباره فاو انتقاد کرده و ضمن اصرار بر عدم ورود به بحت در این‌باره می‌گوید: « موضوع فاو یک داستانی بود که امروز کسانی آن را طرح می‌کنند که می‌خواهند ضربه ای بزنند و من در پاسخ ندادنم جلوی آن ضربه را می‌گیرم.» او همچنین در پاسخ به این سوال که تبعات طرح مجدد موضوع فاو از سوی برخی افراد چیست؟ می‌گوید: «این افراد می‌خواهند به جایی ضربه بزنند که ما هدف آنها را می‌فهمیم.»

 

***جزئیات مرگ دختر مهابادی

در پی سقوط یکی از کارکنان هتل تارا و متعاقب آن تجمع غیرقانونی انجام شده در مقابل این هتل، افرادی با تکیه بر شایعاتی که از سوی افراد معلوم الحال صورت گرفته بود، با هدف جنجال سازی دست به اعتراض و تخریب بخشی از ساختمان و تجهیزات هتل تارا زدند.

این جنجال آفرینی که با هدایت عده ای از معاندین صورت گرفت، بهانه ای برای تخریب چهره نیروهای امنیتی انتظامی در مهاباد شده است؛ این در حالی است که طبق اعلام مسئولین مربوطه در این زمینه، فرد متهم دستگیر شده و بررسی ها ادامه دارد و وی هیچگونه ارتباطی با دستگاههای انتظامی و امنتی ندارد.

یک مسئول مرتبط با این موضوع، اخباری مبنی بر امنیتی بودن فرد خاطی را به شدت تکذیب کرد و این شایعات بی اساس را ساخته و پرداخته افراد مغرض و معاند دانست.

وی تاکید کرد که متاسفانه این گونه شایعه سازی های بی اساس، بهانه ای برای گروههای ضدانقلاب و شبکه های ماهواره ای و دشمنان کشور می شود که هماهنگ با برخی در داخل علیه نیروهای خدوم وارد فضای تخریب شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر خویشتن داری نیروهای انتظامی و دستگاههای مسئول در برخورد با عده ای که بر اساس این شایعات روز گذشته دست به اعتراض زده اند، تاکید کرد که در صورت ادامه فتنه گری ها، این خویشتن داری ادامه نخواهد داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: فرد مورد نظر دستگیر شده و پرونده با دقت و حساسیت دنبال می شود و جزئیات به اطلاع مردم خواهد رسید.

***71 عضو داعش در آمریکا

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه (Sputniknews) از تهدید داعش به اجرای عملیات تروریستی در آمریکا خبر داد.

در این گزارش آمده است: «گروه تروریستی داعش با اعلام حضور 71 شبه نظامی از این گروه در سراسر آمریکا در یک پست آنلاین نوشت: "ما 71 سرباز آموزش دیده در 15 ایالت مختلف داریم که آماده هستند با دستور ما به هر هدفی که بخواهیم حمله کنند.»

اسپوتنیک در ادامه نوشت: «ویرجینیا، مریلند، ایلینویز، کالیفرنیا و میشیگان، در میان این 15 ایالتی که داعش شبه نظامیان خود را مستقر کرده است، قرار دارند.»

در این گزارش همچنین آمده است: «23 نفر از این 71 تروریست آموزش دیده، برای انجام حملاتی مانند حمله داعش به نمایشگاه کاریکاتور حضرت محمد [صل الله علیه و آله وسلم] در گارلند تکزاس، اعلام آمادگی کرده اند.

این گروه شبه نظامی گفته است که هدفش برگزار کننده نمایشگاه و وبلاگ نویس جنجالی آمریکایی "پاملا گلر" بوده است و اعلام کرده است که "ما همه شیرهایمان را برای دریدن او خواهیم فرستاد".»

 

*** درخواست‌های عجیب و زیاده‌خواهانه آمریکا از ایران

در حالی که شهروندان ایرانی زندانی در آمریکا یا دیگر کشورهای غربی در سخت‌ترین شرایط نگهداری می‌شوند و اجازه ملاقات مقامات ایرانی با آنها داده نمی‌شود یک مقام آمریکایی از ایران خواسته که امکان "ملاقات کنسولی" با شهروندان آمریکایی زندانی در ایران داده شود.

یک مقام دولتی آمریکا گفت: واشنگتن همچنان از طریق حافظ منافع خود در تهران، یعنی سفارت سوئیس، از ایران می‌خواهد امکان دسترسی کنسولی به شهروندان آمریکایی زندانی در آن کشور را فراهم کند.

به نوشته سایت صدای آمریکا (VOA) این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما معتقدیم بهترین راه برای ارزیابی وضعیت سلامت یک شهروند آمریکایی زندانی، ملاقات کنسولی با  اوست؛ که در مورد ایران، سفارت سوئیس این وظیفه را بر عهده دارد.

ایالات متحده و ایران از سال 58 روابط دیپلماتیک با یکدیگر ندارند و سفارت سوئیس مسئولیت حفاظت از منافع آمریکا در ایران را بر عهده دارد.

این مقام دولت آمریکا علاوه بر اینکه خواستار دیدار کنسولی با زندانیان در ایران شد، درخواست عجیب و زیاده‌خواهانه دیگری هم داشت.

مقام وزارت خارجه آمریکا گفت:  «ما معتقدیم صلیب سرخ بین الملل، باید بطور کلی اجازه دسترسی به زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کشورهای مختلف جهان را داشته باشد،»

 

***اوباما باز هم عقب‌نشینی کرد

رژیم اشغالگر قدس طی ماه های اخیر فشار همه جانبه ای را بر سیاستمداران آمریکایی وارد آورده تا مذاکرات هسته ای با ایران را از ریل خود خارج سازد.

بنیامین نتانیاهو به عنوان پرچمدار این تلاش ها، خواستار نظارت کنگره آمریکا بر توافق هسته ای با ایران بوده است؛ وی حتی در گفتگو با سناتورهای جمهوری خواه خواسته بود که "فشار را تا سرحد مرگ بر ایران افزایش دهید".

خبرهایی که از آمریکا می رسد حاکی از آن است که دولت اوباما به تدریج در حال تسلیم شدن در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی است و این روند ممکن است به ناکامی تلاش های بین المللی برای پایان دادن به اختلافات هسته ای بینجامد.

در همین راستا، سنای ایالات متحده طرح نظارت بر توافق نهایی هسته ای را تایید کرد و اوباما نیز که در ابتدا به وتوی چنین طرحی تهدید کرده بود، اکنون با قانون گذاران آمریکایی هم صدا شده است. این طرح که در آستانه تبدیل شدن به قانون قرار دارد، بخش مهمی از مذاکرات یعنی "لغو تحریم های کنگره" را با چالش جدی مواجه ساخته است.

براساس تحریم های کنگره، هر شرکتی در جهان که با ایران مراوده تجاری داشته باشد از معامله با شرکت های آمریکایی منع خواهد شد. لغو این تحریم ها یکی از گام های اصلی است که در گفتگوهای هسته ای برای دستیابی به آن تلاش می شود.

از سوی دیگر دولتمردان آمریکایی زیر فشار اسرائیلی ها، مذاکرات را از روند احترام متقابل خارج کرده و مکررا به تهدید نظامی علیه ایران می پردازند؛ تهدیدهایی که با واکنش صریح رهبر انقلاب نیز همراه شده است.

آمریکایی ها همچنین در همصدایی با صهیونیست ها، خواستار بازدید از مراکز نظامی ایران شده اند؛ امری که در مصاحبه اخیر وزیر دفاع این کشور نیز بر  آن تاکید شد.

اوباما روز گذشته و در جدیدترین عقب نشینی خود، متعهد شد که در توافق هسته ای با اسرائیل مشورت تنگاتنگ داشته و گفتگوها را با نظرخواهی از اسرائیلی ها پیش ببرد.

 

***ترور نافرجام نواز شریف

شبکه فرانس 24گزارش داد: «"عاصم سلیم باجوه" سخنگوی ارتش پاکستان امروز (جمعه) با تأیید خبر سقوط بالگرد نظامی در منطقه "گیلگت و بلتستان" اعلام کرد: "در این حادثه 2 خلبان و همراهان خارجی وی کشته و 13 نفر زخمی شدند."»

وی افزود:«بالگرد نظامی ام آی 17 حامل 11 خارجی و 6 پاکستانی بود که هنگام فرود آمدن با مشکل مواجه شده و سقوط کرد.»

این خبرگزاری در ادامه گزارش داد: «در میان کشته های این سانحه هوایی، سفیر نروژ و سفیر فیلیپین دیده می شوند. همسر سفیر مالزی و اندونزی میان این کشته ها هستند.»

در این رابطه روزنامه لندنی الحیات گزارش داد: «نواز شریف نخست وزیر پاکستان از جمله سرنشینان این بالگرد نظامی بود. گروه طالبان پاکستان مسئولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته است. طالبان رسما اعلام کرد نواز شریف هدف اصلی حمله به این بالگرد بوده است ولی نجات پیدا کرد.»

 

***بیانیه حزب الله درباره دروغ پردازی رسانه های عربی

سایت شبکه المنار گزارش داد: «حزب ‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ادعاهای برخی رسانه‌های عربی در مورد آمار بالای شهدای حزب ‌الله لبنان در درگیری‌ های قلمون را تکذیب کرد.»

در این بیانیه آمده است: «برخی رسانه‌ های عربی و لبنانی اصرار دارند که اخبار دروغینی را در مورد تعداد شهدای حزب‌ الله در درگیری‌ های قلمون که از چند روز پیش آغاز شده، منتشر کرده و بگویند که بیش از 40 نفر از عناصر حزب ‌الله به شهادت رسیده اند.»

در ادامه این بیانیه امده است: «حزب ‌الله لبنان بر این نکته تأکید می‌ کند که این اطلاعات کاملاً غلط و بی‌اساس است و تعداد شهدای مقاومت در این درگیری‌ها 3 نفر از عناصر مجاهد است که این موضوع به خانواده‌های شریف آن ها نیز اطلاع داده شده است.»

 

***پاتک انصارالله به ارتش سعودی از داخل خاک عربستان

شبکه سی ان ان اعلام کرد:«مسئولان امنیتی در جنبش انصارالله به شبکه سی ان ان گفتند نیروهای وابسته به این جنبش ظرف 24ساعت اخیر به پایگاه های سعودی در خاک عربستان سیطره پیدا کردند.»

این شبکه آمریکایی در ادامه گزارش داد: «به گفته این منابع امنیتی، این نیروها از طریق این پایگاه های سعودی به صورت مداوم در حال بمباران نواحی نجران هستند.»

لازم به ذکر است انصارالله به عربستان وعده داده بود در فرصت مناسب از داخل خاکش پاسخ مناسب خواهد داد.

 

***تعویض پوشک دختر کیت میدلتون توسط ملکه انگلیس

سایت دیلی میل نوشت: هرچند که تعویض پوشک کودکان کار معمولی برای خانواده سلطنتی نیست، اما ملکه انگلیس در اولین دیدار خود با فرزند جدید کیت و ویلیام اقدام به این کار کرد.

ملکه انگلیس در روز سه شنبه در کاخ خود، 20 دقیقه زمان را به این دختر اختصاص داد.

 

***داعشی ها به حماس حمله کردند

سایت "عربی 21" گزارش داد:«نیروهای وابسته به گروهک تروریستی داعش در نوار غزه به یکی از پایگاه های "القسام" شاخه نظامی حماس حمله کردند.»

لازم به ذکر است داعش از طریق گروهی با نام جماعت انصار دولت اسلامی در نوارغزه که خود را وابسته به این گروهک تروریستی می داند، حماس را تهدید کرده بود.

این گروه در صفحه توئیتر خود اخیرا منتشر کرد در صورت عدم آزادی اعضای وابسته به داعش، مواضع این گروه فلسطینی مورد هدف قرار خواهد گرفت.

 

***هلاکت یکی از سران القاعده در یمن

یک وبسایت آمریکایی که فعالیت‌های القاعده را زیر نظر دارد، در گزارشی اعلام کرد شاخه این سازمان در شبه‌جزیره عربستان با انتشار بیانیه ای تایید کرده که الانسی در شهر المکلا مرکز استان حضرموت یمن کشته شده است.

دولت آمریکا هنوز خبر کشته شدن این رهبر ارشد القاعده را تایید نکرده است.

به گزارش بی بی سی، الانسی پیشتر در شماری از ویدیوهای سازمان القاعده در شبه جزیره عربستان ظاهر شده و به موضع‌گیری در قبال مسایل مختلف می‌پرداخت.

چند ماه قبل این رهبر القاعده با حضور در یک ویدیو، مسئولیت حمله ماه ژانویه دو مرد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس را به عهده گرفت.

الانسی همچنین در ویدیویی دیگر، مسئولیت در اختیار داشتن یک گروگان آمریکایی به نام لوک سامرز را به عهده گرفته بود. لوک سامرز، روزنامه نگار آمریکایی، همراه با یک گروگان آفریقای جنوبی در دسامبر ۲۰۱۴ هنگامی که نیروهای آمریکایی و یمنی قصد نجات آنها را داشتند، کشته شدند.

بنا به گزارش‌ها، پسر بزرگ الانسی و شماری از دیگر نیروهای القاعده نیز در حمله هوایی آمریکا به شهر المکلا، که ماه آوریل روی داد، کشته شدند.

همزمان با گسترش بی‌ثباتی در یمن، گروه القاعده در اوایل ماه آوریل کنترل شهر المکلا را در دست گرفت و شماری از اعضای این سازمان از زندان مرکزی حضرموت فرار کردند.

با این حال، قبایل محلی حضرموت چند روز بعد توانستند اغلب نیروهای القاعده را مجبور به خروج از شهر کنند.

 

***اظهارنظر عجیب مشاور ارشد رئیس جمهور درباره منتقدان

اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور که از شروع به کار دولت اظهارنظرهای عجیبی از او منتشر شده بود و جنجال های زیادی را در فضای رسانه ای به راه انداخته بود، این بار با متهم کردن منتقدان هسته ای به اظهار نظری عجیب پرداخت و گفت: آنانی که دم از دست دادن امتیاز و ناکامی در سیاست خارجی به واسطه گفت‌و‌گوهای هسته‌ای می‌زنند که هنوز به سر انجام نرسیده است در ده سال گذشته کجا بودند؟ راه خوردن شان بسته شده است صدایشان را برای مسئله هسته ای بالا برده‌اند!

وی در بخش دیگری از این مصاحبه می گوید: بیشتر اظهار نظر‌ها از سوی فعالین سیاسی جناحی، شخصی و برای بدست آوردن امتیاز است. آنانی که دم از دست دادن امتیاز و ناکامی در سیاست خارجی به واسطه گفت‌و‌گوهای هسته‌ای می‌زنند که هنوز به سر انجام نرسیده است در ده سال گذشته کجا بودند و چرا نسبت به سیاست خارجی منفعل و اقتصاد نابود شده کشور اعتراض نکردند.

ترکان با بیان اینکه برداشتن تحریم یعنی کوتاه شدن دست قاچاق و اختلاس از اقتصاد و بازار ایران، عنوان کرد: این‌ها ناراحت‌اند که نمی‌توانند سوء استفاده کنند و بخورند. راه خوردن و سوء استفاده‌شان بسته شده است. صدایشان از جای دیگری بلند می‌شود.

وی در ادامه افزوده است: در مسئله پول‌های کثیف که ما مشخصا صحبت کرده‌ایم. عده‌ای جار و جنجال و هیاهو راه انداختند که دولت دارد اتهام می‌زند. آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است. راه خوردنشان بسته شده است صدایشان را برای مسئله هسته‌ای بالا برده‌اند. هنوز هم مذاکرات ادامه دارد و جای هیچ نگرانی نیست اما یک جریان خاص دارد از بحث هسته‌ای بهره‌برداری سیاسی می‌کند.

مشاور ارشد رئیس جمهور با بیان اینکه اینچین که ما بگوییم دولت دارد علیه مخالفان اتهام سیاسی می‌زند خنده دار است، گفت: من و بسیاری از افراد دیگر بر سر ادعای خود در مسئله پول‌های کثیف و سوء استفاده فعالین سیاسی از جایگاه خود هستیم.

 

***تکذیب ادعای نیویورک تایمز درباره ظریف

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در گزارشی مدعی شده بود: «جواد ظریف در جلسات خصوصی به همتایان غربی خود گفته که عقب نگاه داشتن ژنرال های سپاه و روحانیون قدرتمند مخالفان مذاکرات، "هنری ظریف" است و اگر ایران در این مرحله جزئیات ارائه دهد، شانس توافق نهایی نابود می‌شود.»

اما یک مقام نزدیک به مذاکرات هسته ای ضمن تکذیب ادعای نیویورک تایمز اظهار داشت: «دکتر ظریف، وزیر خارجه ایران همچون گذشته با توافق دو مرحله ای مخالفت کرده است.»

وی افزود: ظریف همواره در داخل و خارج مذاکرات بر ملی بودن و غیرجناحی بودن موضوع هسته ای تاکید کرده است.

 

***خبر احضار یونسی به دادگاه ویژه روحانیت تکذیب شد

معاون "علی یونسی" دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها، روز سه‌شنبه خبر احضار یونسی به دادگاه ویژه روحانیت را تکذیب کرد.

در حالی که خبرگزاری‌های فارس و تسنیم، پیشتر از احضار و بازپرسی علی یونسی توسط دادگاه ویژه روحانیت خبر داده بودند، "سعید زارع" معاون او، در گفتگو با ایلنا این خبر را تکذیب کرد.

معاون دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقلیت‌ها و مسئول روابط عمومی و ارتباطات دفتر این مقام، انتشار چنین اخباری را ادامه فشار به دولت خواند و گفت: «برخی گروه‌ها به دنبال حاشیه‌سازی برای دولت هستند و می‌خواهند در روند کاری دولت اخلال ایجاد کنند.» او گفت که «صحیح نیست رسانه‌ها اخبار خود را بدون منبع و تنها برای حاشیه‌سازی منتشر کنند».

خبرگزاری فارس گزارش داده بود که «علی یونسی به دنبال بیان سخنان جنجالی درباره نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه که موجب واکنش‌های مختلفی در محافل سیاسی و اعتراض مقامات دولت عراق شد، به شعبه دادیاری دادسرای ویژه روحانیت احضار و مورد بازپرسی قرار گرفت.»

دستیار ویژه دکتر حسن روحانی، روز 17 اسفند ماه در همایشی با عنوان "ایران، ملیت، تاریخ و فرهنگ" گفته بود: «در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست، بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ما است و این مسأله هم برای امروز است و هم گذشته. چرا که جغرافیای ایران و عراق غیر قابل تجزیه است و فرهنگ ما غیرقابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم یا یکی شویم.»

گفتنی است که این سخنان اعتراض شدید وزارت خارجه عراق را به دنبال داشت و در پی آن، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به شدت از یونسی انتقاد کرده و خواستار عزل وی از مقامش شدند.

 

***خیلی وقت‌ها آقای روحانی فیلش یاد هندوستان می‌کند!

صادق زیباکلام که از طرفداران دولت حال حاضر بشمار می‌آید، در گفت‌وگویی با اشاره به شباهت بعضی از رفتارهای آقای روحانی با رئیس جمهور سابق، گفت: خیلی وقت‌ها آقای روحانی فیلش یاد هندوستان می‌کند و به شدت کارهای پوپولیستی احمدی نژادی را انجام می‌دهد.

وی افزود: معتقد هستم ۸۰% کارهای او (روحانی) ناشی از پوپولیسم است و ۲۰% مثل احمدی نژاد رفتار نمی‌کند و سعی دارد کمی عالمانه‌تر مثل یک حقوق‌دان رفتار کند. برای اثبات این حرف کافی است نطق‌های آقای روحانی در ۱۹ ماه گذشته را با سخنان آقای هاشمی رفسنجانی مقایسه کنید. خیلی کم دیده می‌شود آقای هاشمی رفسنجانی پوپولیستی صحبت کند. ۹۰ درصد آنچه می‌گوید در جهت بازگو کردن مشکلات است اما آقای روحانی سر خمره پوپولیستی می‌رود و به نظر من این اصلا صحیح نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در مورد یارانه‌ها روحانی اصلا حاضر نیست با مردم واقعیت را در میان بگذارد، اظهار داشت: وی ترجیح می‌دهد وضعیت به همین منوال باشد ولی به محبوبیتش خدشه‌ای وارد نشود.

متاسفانه پولی که برای یارانه نقدی سال آینده پرداخت می‌شود تقریبا برابر با کل بودجه عمرانی ایران است و این فاجعه است.

زیباکلام خاطر نشان کرد: چرا آقای روحانی جلوی آن(پرداخت نقدی یارانه‌ها) را نمی‌گیرد، برای اینکه نگران محبوبیتش است. می‌گوید چرا کاری کند که فردا در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آرایش کاهش پیدا کند. در واقع آقای روحانی همانند آقای احمدی نژاد می‌خواهد پرداخت یارانه را به نفع خود مصادره مطلوب کند و خیلی برایش مهم نیست در ۲۰ سال آینده چه بلایی سر مملکت می‌آید.

 

***نتیجه یک نظرسنجی درباره محبوبیت حسن روحانی

براساس نظرسنجی یک مؤسسه آمریکایی محبوبیت حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در آبان ماه امسال ۱۱ درصد کاهش یافته است. آریا در قسمت دیگری از گزارش خود این رقم را ۱۴ درصد عنوان کرد و نوشت: بی‌تردید این کاهش محبوبیت زنگ خطری برای رئیس دولت یازدهم است. کارشناسان عوامل متعددی را برای این کاهش احتمالی می‌شمارند. برخی می‌گویند نابسامانی‌های اقتصادی در کاهش محبوبیت روحانی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

سیاسیون همچنین معتقدند توافق هسته‌ای چندان نمی‌تواند رضایتمندی مردم را از دولت به دنبال داشته باشد. در این میان البته کارشناسانی هم هستند که می‌گویند این کاهش محبوبیت را باور نداشته روحانی همچنان محبوب است و وضعیت اقتصادی نیز بهتر از قبل است. محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این رابطه گفت: آنطور که مردم از دولت انتظار داشتند شاید مطالباتشان تحقق پیدا نکرده است بنابراین لازم است دولت در بحث‌های اقتصادی اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در یک سال اخیر نه تنها برای افرادی که از نظر اقتصادی تحت فشار هستند کاری نشده بلکه سبد کالایی که برای نیازمندان در نظر گرفته شده بود نیز به دست افراد مستحق نرسیده است.

وی درباره نقش توافق هسته‌ای در افزایش محبوبیت دولت، گفت: شاید توافق هسته‌ای از نظر سیاسی بتواند رضایتمندی مردم از دولت را به دنبال داشته باشد اما از نظر اقتصادی من بعید می‌دانم توافق هسته‌ای روی مسائل اقتصادی تأثیری بگذارد. چرا که منشأ بیماری اقتصادی ما بیشتر درونی است لذا اگر ما به تولیدات داخلی توجه نداشته باشیم اقتصاد ما سالم نخواهد شد.

اما منصور حقیقت‌پور، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگرچه دولت آقای روحانی در حوزه سیاست خارجی و در زمینه هسته‌ای تلاش بسیاری می‌کند که جای تقدیر دارد اما دولت در بخش‌های دیگر کند است.

وی افزود: دولت در بخش فرهنگ و اقتصاد بسیار کند عمل می‌کند لذا باید در این دو حوزه تلاش بیشتری داشته باشد. در حال حاضر قضاوت درباره محبوبیت آقای روحانی زود است.

غلامعلی‌ جعفرزاده از نمایندگان حامی دولت نیز به آریا گفت: در دولت آقای روحانی دو ضعف وجود دارد اول اینکه ایشان تیم تبلیغاتی بسیار ضعیفی دارد و دوم اینکه در تیم آقای روحانی غضنفر زیاد است اصلاً توجیه نیستند که کدام کار به نفع دولت است و کدام کار به زیان دولت به این معنا آنها به خودی گل می‌زنند.

وی ادامه داد: بیان برخی از مطالب و موضوعات باعث کاهش محبوبیت ایشان شده است.

 

*** نگرانی یک مرجع تقلید از وضعیت حجاب

یکی از مراجع عالیقدر شیعیان بر لزوم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده و وضعیت حجاب و عفاف را یکی از دغدغه های جدی مردم متدین و انقلابی دانستند.

آیت الله العظمی نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، بر لزوم توجه بیش از پیش به مقوله عفاف و حجاب در کشور تاکید کردند.

ایشان افزودند: مراجعات مکرر و نامه‌های زیادی به دفتر ما ارسال می‌شود که حاکی از گلایه‌مندی مردم متدین از وضعیت حجاب در کشور است.

مرجع تقلید شیعیان حجاب را از ضروریات دین دانسته و تصریح کردند: امروز بحث حجاب به یکی از دغدغه‌های جدی ما و متدینین تبدیل شده و باید برای اصلاح این وضعیت به فکر باشیم.

آیت الله نوری همدانی تأکید کردند: البته ما معتقدیم بی‌حجابی نیست بلکه بدحجابی است، اما همین وضعیت هم زیبنده نیست و با توجه به در پیش بودن فصل گرما باید دقت بیشتری در این راستا صورت گیرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به فرمایشات مولا علی(ع) در نهج البلاغه، امر به معروف و نهی از منکر را از اعظم فرائض ذکر کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه با ابراز تاسف از بی‌توجهی به این فریضه الهی، خواستار احیای آن در جامعه شده و تأکید کردند: همه باید در قبال منکرات حساس باشند و کسی نمی‌تواند در این زمینه شانه خالی کند.

آیت الله نوری همدانی همچنین تأکید نمودند: البته امر به معروف و نهی از منکر مراتب و شرایط خاصی دارد که باید به آن توجه و مطابق آن عمل شود.

 

***سر ریز ابتذال در دانشگاه مهم کشور

چندی است دانشگاه امیرکبیر آبستن حوادث مختلف سیاسی شده است و بار دیگر نام این دانشگاه صنعتی برای موضوعات سیاسی و جنجال‌برانگیز به سر زبان‌ها افتاده است.

فارغ از اینکه در دانشگاه امیرکبیر از جهت سیاسی و علمی چه می‌گذرد و دانشجویان جدیدالورود به این دانشگاه با چه موضوعاتی حاشیه‌داری روبرو خواهند شد، نیم‌نگاهی به وضعیت فرهنگی امیرکبیر شاید خالی از لطف نباشد تا مسؤولان وزارت علوم بدانند زیرپوست دانشگاه معروف ایران چه می‌گذرد.

 باخبر شدیم اخیراً در دانشگاه امیرکبیر، نشریه دانشجویی با عنوان «بامداد» به مدیرمسئولی «م.د» منتشرشده است، گاهنامه‌ای که مدعی شده در امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و صنفی منتشر می‌شود ولی بیشتر طعم کنایه به موضوعات اجتماعی و فرهنگی دارد و سراسر هنجارشکنی جنسی است.

در سرمقاله این نشریه دانشجویی که بیشتر به یک هذیان‌گویی شبیه است و لحنی متشکل از ادبیات سخیف کوچه‌بازاری و شبه روشنفکرانه دارد، نویسنده سعی دارد چرایی انتشار چنین نشریه‌ای را توجیه کند و در همین باب از میزان تأثیرپذیری خود از کسی چون احمد شاملو می‌گوید و می‌نویسد: «بامدادمند برای شناخت به تحلیل رجوع نمی‌کند، بلکه غریزه هدایت‌گر اوست، مغرور باقی می‌ماند و دیگران را بیشتر از یک‌مشت احمق تشخیص نمی‌دهد. بامداد نشریه‌ای برای آگاه‌سازی دیگران یا یاد دادن اعتراض و منحرف کردن گوسفندان از ره شبان به راه گرگ و بالعکس نیست، بلکه تنها ابزاری برای ابراز وجود است،‌ اعمال قدرت، یک تریبون برای برداشتن اتهام‌های گوناگونی که جامعه به بامداد زده و برگرداندنش به خود جامعه. ما متهم نیستیم، ما شاکی‌ایم. ما «فریاد عفوی در کار نیست»‌، «حق گرفتنی‌است نه دادنی»، ما فریاد «درد مشترک»، «فریاد قرن‌ها درد مشترکیم.»

 جالب اینجاست که در تمامی این نشریه این لحن ملتقط از سخیف کوچه‌بازاری و عقده‌های جنسی آمیخته با هذیان‌گویی‌های شبه روشنفکرانه وجود دارد. نویسنده که خود را کانون جهان و عقل کل می‌بیند از توهمی و درد مشترکی سخن می‌گوید که اصلاً ملموس نیست و بیشتر به یک درد بی‌دردی و توهم خود متهم بینی شبیه است.

 

***بگذارید جوانان ایرانی مدل موهایشان را شیطان پرستی بزنند

پس از آنکه رییس اتحادیه آرایشگران مردانه اعلام کرد "به شدت با واحدهای صنفی که اقدام به اصلاح مو در مدل‌های اصطلاحا شیطان‌پرستی می‌کنند، برخورد شده و جواز کسب‌شان باطل می‌شود" برخی رسانه های غربی به انعکاس این موضوع از زاویه نگاه خود پرداختند.

پایگاه های آمریکایی "دیلی کالر (Dailycaller)، یاهونیوز (Yahoonews)، ای بی سی (ABC)و ..."،  تلگراف (Telegraph) و بی بی سی (BBC) انگلیس، خبرگزاری فرانسه (AFP)، راشاتودی روسیه (RT) و ... با عناوین مختلفی این خبر را منعکس کرده اند.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این رابطه نوشت: با وجود آنکه تتو و سایر اقدامات مربوط به زیبایی بدن مردان در ایران از نظر قانونی ممنوع است، ممنوعیت تازه‌ای نیز  روی اصلاح مدل مو با استایل "شیطان‌پرستی" وضع شده است.

این نخستین بار نیست که رسانه های دولتی در غرب علیه اقدامات قانونی در کشورمان جنجال سازی می کنند.

گفتنی است لنز دوربین های رسانه های غربی برای بازتاب اخبار جامعه ایران بویژه جوان ترها تنها برای ثبت و ضبط ناهنجاری های اندک جوانان ایرانی زوم می کند تا در ذهن مخاطب غربی جمهوری اسلامی را زندانی برای آنها نشان دهند. در مقابل این دوربین ها همواره چشمی هایشان را برای دیدن پیشرفت ها، ابتکارات، پیروزی های آنها در میدان های مختلف خصوصا عرصه های علمی خاموش کرده اند.

البته تنها جایی که آنها احیانا یک جوان ایرانی موفق را نشان می دهند زمانی است که تباری ایرانی داشته و در دانشگاه های آنها تحصیل می کند. پیام این کار نیز اعتبار بخشیدن به آکادمی های علمی خود است.

 

***موافقت بازیگر و کارگردان مشهور با اعدام

چان که پسرش به خاطر همین مسئله زندانی‌شده بود، گفت : «به‌وسیله مواد مخدر شما به هزاران کودک آسیب وارد می‌کنند.»

پسر جکی چان به خاطر پیدا شدن ماری‌جوانا در منزلش در چین، شش ماه را در زندان به سر برده بود.

 جکی چان اولین هنرمند مشهور است که سفیر مبارزه با مواد مخدر سنگاپور شده است. او در سال 2009 توسط پلیس چین سفیر رسمی کنترل مواد مخدر نامیده شد. هر دو کشور سنگاپور و چین برای قاچاق مواد مخدر حکم مرگ را در نظر گرفته‌اند. چان در مصاحبه‌ای با روزنامه‌نگاران گفت : «مواد مخدر تنها به جوانان آسیب نمی‌رساند، خانواده‌های آن‌ها را نیز با این مسئله دچار آسیب می‌کند.»

 او گفت :«کسی که به هزاران نفر آسیب می‌رساند به هیچ دردی نمی‌خورد و باید متناسب با جرمش مجازات شود». او اضافه کرد، «جوانان می‌گویند مواد مخدر همانند سیگار است، اما من می‌گویم در خانواده من این‌طور نیست.»

 به گزارش بی بی سی، زمان دستگیری پسر32 ساله جکی چان، پلیس پکن اعلام کرده بود، او به دلیل مصرف مواد مخدر و فراهم کردن سرپناهی که در آن دیگران نیز به مصرف مواد بپردازند، به زندان محکوم‌شده است. زمانی که از جکی چان در مورد زندان رفتن پسرش پرسیدند، او گفت که در آن زمان بسیار بهت‌زده و شرمگین بوده و به همین دلیل اکنون بیشتر مراقب پسرش است؛«حالا بیشتر روی او تمرکز می‌کنم، قبل از این احساس می‌کردم که او مرد بالغی شده اما حالا فکر می‌کنم او هنوز یک پسربچه است.»

 

***گلایه رضا رویگری از شایعه سازان

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون ضمن ابراز گلایه از شایعاتی که در مورد وضعیت جسمی او بوجود آمده گفت: از همه عزیزان خواهشمندم که برای من شایعه سازی نکنند، چون بطور قطع بهبودی کامل را پیدا خواهم کرد و دوباره به عرصه هنر و بازیگری باز خواهم گشت.

وی همچنین در رابطه با بیماری‌اش اظهار کرد: به علت سکته مغزی مدتی را در بیمارستان بودم و خیلی زود به منزل بازگشتم، تقریبا از نظر جسمانی وضعیت مساعدی دارم ولی از عوارض ناشی از این سکته سمت چپ بدنم لمس شده و صدایم هم کمی دچار مشکل است، که انشاءا... بعد از بهبودی کامل 2،3 تراک آهنگی که در مقدماتش هستم را روانه بازار می‌کنم.

وی همچنین اظهار داشت: در مراحل پایانی تولید سریال زشت و زشت‌تر به کارگردانی شاهد احمدلو هستم که بیش از 80 درصد آن فیلمبرداری شده. این سریال که نامش هنوز قطعی نشده است برای شبکه‌ی 3 سیما تولید می‌شود.

رضا رویگری گفت: در این سریال 26 قسمتی با کامبیز دیرباز و حدیث تهرانی همبازی هستم.

وی همچنین در مورد کلاس‌های بازیگری‌اش به خبرنگار رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: قبلا تصمیماتی را در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزش بازیگری داشتم و تبلیغ هم کرده بودم ولی در حال حاضر هیچ گونه تدریسی در این زمینه ندارم.

 

 *** چرا برخی زنان رفتاری مردانه دارند و بالعکس

دکتر میناپور فرخ، روان شناس در یک برنامه رادیویی با بیان این مطلب گفت: گوناگونی نقش زنان در زندگی به عنوان همسری وفادار، مادری مهربان و کارمندی وظیفه شناس یا مدیری موفق امروزه جایگاه ویژه ای پیدا کرده و مورد توجه قرار گرفته است. از طرفی چگونگی دور شدن زنان جوامع صنعتی و مدرن از سرشت و فطرت طبیعی خود مسئله ای است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی نمود. از آنجایی که هر زن دارای مردانگی درون (آنیموس) و هر مرد دارای زنانگی درون (آنیما) می باشد پس لازم است افراد بتواند در این زمینه به تعادل برسند. از نظر روان شناختی لازم است هر زن 4 جنبه انرژی روانی درونش را تجربه کند و آنها را به تعادل برساند.

 پورفرخ ادامه داد: اولین بخش که "روح معنوی زن" می باشد؛ بازتابنده محسنات کامل زنانه از لحاظ بردباری و وفای به عهد است و از آنجاییکه این خصوصیت زن در پی کسب عظمت و قدرت نیست و به دنبال نقاط قوت مرد و چشم پوشی از نقاط ضعف است، با روحیه ای الهام بخش و خلاق، مرد را در زندگی به سوی موفقیت سوق می دهد. دومین بخش که "انرژی مادرانه" است؛ نقش حامی و سرپرست را برای فرزندان و حتی اطرافیان ایفا می کند و در پروش افراد موثر است. سومین بخش که ویژگی های مردانه درون زن است "وآمازون" نام دارد شدیدا دارای تمرکز درونی حواس بوده و قابلیت ابراز وجود دارد. متکی به نفس و خودکفاست و در ارتباطات اجتماعی با مردان، نقش همکار و رقیب را ایفا می کند. چهارمین بخش نقش معشوقه را بعنوان زنی جذاب با حس شادابی و سرزندگی نشان می دهد. زنی که در روابط شخصی خود با مردان در سطوح مختلف عقلانی و عاطفی برخورد می کند. با مرد زندگیش همخوانی می کند و نظراتش ارزشمند است. این جنبه از زنانگی همیشه مورد ستایش مردان قرار می گیرد.

 

***افتتاح حوزه علمیه داعش با مزایای باورنکردنی!

روزنامه القدس العربی؛ ساکنان شهر موصل در عراق به خبرگزاری آلمان خبر دادند گروهک تکفیری داعش در این شهر به افتتاح یک حوزه علمیه اقدام کرده است.

بر پایه این گزارش، این گروهک تروریستی با افتتاح این حوزه علمیه، به تعیین "یحیی العفری" به عنوان مفتی جدید در موصل نیز اقدام کرده است.

رهبران فکری داعش در نظر دارند طی یکسال آموزش تعالیم تکفیری و وهابی به دانش آموختگان این حوزه مدرک اجتهاد و مجوز افتاء صادر کنند! این حوزه از همه جوانان با هر گونه شرائط علمی و اجتماعی استقبال می کند!

 

***مسلمانان چین باید مشروب بفروشند

دولت چین مغازه داران منطقه ای مسلمان نشین در این کشور را مجبور به فروش مشروب کرد.

بر پایه این گزارش، منطقه سین کیانگ در غرب چین استانی مسلمان‌نشین است و در دو سال گذشته شاهد افزایش خشونت‌ها بوده و دولت پکن برای مقابله با اسلام در منطقه قوانین سختی علیه ساکنان اعمال کرده است به طوری که کارمندان دولت و کودکان از حضور در مراسم مذهبی و مساجد منع شده و در ماه رمضان این منطقه به شدت تحت کنترل قرار دارد و از روزه گیری افراد ممانعت می شود. در بسیاری از اماکن نیز زنان از پوشش کامل صورت منع شده و مردان نیز نباید ریش خود را بلند کنند.

اکنون بر اساس بیانیه جدید دولت چین خطاب به مغازه داران در منطقه سین کیانگ، به رستوران‌داران و مغازه‌داران در این منطقه دستور داده شده تا پنج برند مختلف از مشروبات الکلی و سیگار را بفروشند و آنها را در معرض دید قرار دهند و هر کس که از این دستور سرپیچی کند مغازه‌اش بسته می‌شود و جواز کسبش به حالت تعلیق درمی‌آید و اقدامات قانونی علیه وی انجام می‌شود.

بر اساس گزارش ها حدود 60 رستوران و مغازه در این منطقه هستند که از دستور دولت تبعیت کرده و هنوز گزارشی از تظاهرات یا تخطی از این دستور منتشر نشده است.

دولت چین همواره مردم مسلمان سین کیانگ را به تلاش برای تجزیه طلبی متهم می کند و تاکنون هزاران نفر از مردم این منطقه را به اتهام مذکور محاکمه کرده است.

***شیعیان به دنبال تخریب مکه و مدینه اند تا کربلا را قبله مسلمانان کنند!

"مصطفی زاید" هماهنگ کننده ائتلاف صوفیان مصر ادعا کرد که شیعیان در حال برنامه ریزی برای تغییر قبله مسلمانان هستند!

بر اساس گزارش رسانه های مصری ، زاید در ادعاهایی گفت: شیعیان برای تخریب مکه و مدینه با ادعای اینکه محل اقامت وهابیت است برنامه ریزی می کنند تا کربلا را به عنوان قبله مسلمانان قرار دهند.

وی سپس گام را فراتر نهاد و مدعی شد این اقدام شیعیان به دلیل سفارش های اهل بیت (علیهم السلام) علیه اهل سنت است!.

شیعه ستیزی در مصر روند صعودی طی میکند و شیعیان هر روز مورد هجمه سلفی های مقیم این کشور واقع می شوند.

***نوشیدن آب یخ باعث خستگی می‌شود

آیا شما هم جزو افرادی هستید که سر غذا و بعد از آن لیوان لیوان آب یخ سر می‌کشید؟ تصور می‌کنید اگر این کار را نکنید انگار که غذا نخورده‌اید یا عطشتان فروکش نکرده است؟ باید بدانید هر بار که بعد از غذا آب یخ سر می‌کشید به سلامتی خود آسیب می‌زنید.

درست است که اکثر متخصصان توصیه می‌کنند آب را بعد از صرف غذا (نه در بین غذا) میل کنید اما مقصود نوشیدن آب یخ نیست. در این مطلب بیشتر در این خصوص صحبت می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

نوشیدن آب برای بدن حیاتی است اما اگر عادت دارید که بعد از صرف غذا آب یخ بخورید همین امروز عادتتان را ترک کنید. این کار هیچ خیری برای بدن ندارد؛ برعکس باعث بروز مشکل در کار انتقال غذا در روده‌ها شده و از متابولیسم چندین ماده‌ی مغذی ممانعت می‌کند. مواد غذایی مصرف شده در داخل معده دچار تغییر ماهیت می‌شوند و معده نیاز به شرایط مناسب برای هضم آن‌ها دارد. اما با نوشیدن آب یخ معده نمی‌تواند وظایف متعدد خود را به‌خوبی انجام دهد.

مواد چرب در تماس با دمای خیلی سرد میل زیادی به حفظ ماهیت خود دارند. یعنی در تماس با سرما حالت جامد خود را حفظ می‌کنند و به‌سختی ذوب می‌شوند. به همین دلیل نه‌تنها لازم است که از نوشیدن آب یخ بعد از غذا بپرهیزید بلکه بهتر است از مصرف خوردنی‌های خیلی سرد مانند دسر،بستنی و غیره نیز اجتناب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر غذای چربی خورده‌اید، با نوشیدن آب یخ کاری می‌کنید که ترکیبات آن به‌قدری سخت و غلیظ شود که دستگاه گوارش را برای هضم کردن به زحمت بیندازند. در نتیجه دچار معده درد، حالت تهوع و ریفلاکس معده می‌شوید. اما با ترک کردن این عادت نادرست غذاها و بخصوص غذاهای چرب با روند طبیعی وارد معده شده و راحت‌تر از طریق تماس با ترشحات دستگاه گوارش هضم می‌شوند.

 

***کشف مولکول متوقف کننده ویروس ایدز

محققان بر این باورند که مولکول " قوطی باز کن " می‌تواند یک روش منحصر به فرد برای توسعه واکسن ایدز است. دانشمندان با مطالعه بر روی بیماران مبتلا به ایدز دریافتند، مولکول قوطی بازکن می‌تواند جدیدترین دفاع در مبارزه با HIV باشد.

در حال حاضر یک مطالعه اخیر در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده نشان می‌دهد که Jp-111-48 می‌تواند مولکولی اثر‌بخش برای درمان بیماران مبتلا به ایدز باشد. تاکنون اثر Jp-111-48 در HIV تنها در سرم گرفته شده از بیماران HIV مثبت مشاهده شده است، اما محققان امیدوارند که مولکول قوطی بازکن در پستانداران با نسخه آزمایشی بر روی موش‌ها اثر‌گذار باشد.

این کشف می‌تواند پتانسیل عظیمی در تحقیقات در حال توسعه واکسن علیه HIV داشته باشد و عامل مهم دیگری که باعث می‌شود تا مشکل HIV برای همیشه ریشه کن شود آن است که حتی اگر ویروس به طور کامل در بدن از بین برود باز هم آثار آن خفته باقی می‌ماند که این تیم تحقیقاتی معتقد است که مولکول قوطی باز‌کن می‌تواند نقض مهمی در غلبه برا این دفاع بازی کند.

 

***پروازهای پرحاشیه شبانه مهرآباد

21 آذر ماه سال گذشته بر اساس دستور عباس آخوندی برای رعایت حال ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد مقرر شد از ساعت 12 بامداد تا پنج صبح دیگر پروازی در این فرودگاه صورت نگیرد.بنابراین با یک حساب سر انگشتی شرکت‌های هوایی باید برنامه بلیت‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که با تاخیر احتمالی قبل از ساعت 12 شب به مقصد تهران رسیده باشند.

اما این رویه هنوز با مشکلاتی همراه است؛ به گونه‌ای که چند شب پیش پروازی از شهر دزفول که باید ساعت 10 شب حرکت می‌کرد و قبل از ساعت 12 به تهران میرسید باتاخیر مواجه شده است و هنگام فرود متوجه تعطیل بودن باند فرودگاه شده و اجازه فرود نگرفته است، بنابراین به شهر اصفهان رفته و مسافرانش را چند ساعت بعد یعنی در زمان باز شدن باند تهران به مقصد رسانده است.

این در حالی است که دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی به اقتصادنیوز می‌گوید: باید برنامه فرودی برای پروازهای اضطراری و این چنینی در نظر گرفته شود.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به اعلام این بخشنامه و ارسال آن به شرکت‌های هواپیمایی عنوان می‌کند:باید هر شرکتی خود در این باره برنامه‌ریزی کند تا پیش از ساعت 12 شب مسافران را به تهران برساند و حقوق مسافر را رعایت کند.

اما پیگیری‌ها از مسئولان سازمان هواپیمایی فعلا نتیجه‌ای نداشته و تاکنون مقام مسئولی در این مورد توضیحی نداده است. این درحالی است که در پایان فروردین ماه امسال آئین‌نامه حقوق مسافر نیز تدوین شد و همچنین پروازهای شبانه مهرآباد چندماهی است که لغو شده اما هنوز شرکتهای هواپیمایی برنامههای خود را با این شرایط وفق ندادهاند.

 

***خریداران منتظر ارزانی خودرو باشند

طی چند هفته‌ای که از شروع سال 1394 می‌گذرد، در بازار شاهد هستیم که قیمت خودرو نه‌تنها افزایش پیدا نکرده، بلکه در برخی موارد قیمت خودروها تا حدودی کاهش پیدا کرده است.

بیشترین عامل گرانی خودرو در سال‌های گذشته را می‌توان به چند موضوع مربوط دانست؛ تحریم صنعت خودرو، کاهش تولید خودروسازان و عدم ثبات قیمت دلار.

اما در سال‌جاری اثرات این سه عامل مهم که در سال‌های گذشته باعث افزایش قیمت خودرو شده بود، کم‌کم محو شده است؛ به طوری که صنعت خودرو از تحریم خارج شده و خودروسازان نیز تولید خود را نسبت به گذشته افزایش داده‌اند.

پیش‌بینی‌ها از بازار خودرو حکایت از آن است که با روند صعودی تولید و عرضه خودرو در هفته‌های آتی، قیمت خودرو کاهش یابد.

به نظر می‌رسد در حال حاضر دیگر خودروسازان دلیلی برای افزایش قیمت خودرو نداشته باشند و از سوی دیگر، مشتریان نیز در بازار از روی سیری شروع به خرید خودرو کرده‌اند؛ چراکه استرس گران شدن خودرو را ندارند. بر این اساس، بازار از خودروهای تولید داخل اشباع خواهد شد و همین مورد، ارزانی خودرو در روزها و هفته‌های آینده را به دنبال خواهد داشت.

گزارش‌های میدانی از بازار خودرو نیز روند کاهشی قیمت خودرو را نشان می‌دهد. برای نمونه، خودرو پراید131 که در هفته گذشته با قیمت 20 میلیون و 500 هزار تومان در بازار فروخته می‌شد، امروز قیمت آن به 20 میلیون تومان کاهش یافته است. همچنین خودرو تیبا که هفته گذشته 25 میلیون تومان قیمت داشت، در حال حاضر با قیمت 24 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود.

در همین حال، خودرو سمند LX که هفته گذشته به قیمت 31 میلیون و 800 هزار تومان از سوی فروشندگان خودرو اعلام می‌شد، امروز 30 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌شود. پژوپارس نیز حدود 700 هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده و در حال حاضر با قیمت 37 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رود.

در این شرایط، هم‌اکنون نمایشگاه‌داران خودرو پیش‌بینی می‌کنند که در روزها و هفته‌های آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت خودرو در بازار باشیم.

 

***حمله شدید مایلی کهن به دادکان

محمد مایلی‌کهن در خصوص اظهار نظر اخیر محمد دادکان مبنی بر اینکه فدراسیون وی سیاسی نبوده و تا به امروز هیچ یک از صحبت های مایلی‌کهن را قبول ندارد، گفت: «مطمئن باشید فدراسیون دادکان سیاسی‌‌ترین فدراسیون ورزش کشور بوده است. من هیچ‌گاه نگفتم سردار یعقوبی قائم مقام دادکان بوده بلکه نایب رئیس وی بوده است. یعقوبی قائم مقام فرمانده نیروی انتظامی وقت بود.»

وی افزود: «آیا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه نبوده یا سازگارا نماینده شیراز در مجلس یا شجاعی برهان معاون وزیر بازرگانی نبوده‌اند؟ دادکان از روی حسادت و سلیقه شخصی در مورد وزیر ورزش نظر می‌دهد. همه می ‌دانند دادکان ابتدا خیلی‌ تلاش کرد وزیر شود و بعد هم که نشد به دنبال قائم مقامی در وزارت ورزش و حال نیز دنبال ریاست فدراسیون فوتبال است. در واقع او برای خودش دولتی تشکیل داده و خودش را وزیر ورزش می‌دانست.»

دادکان تصریح کرد: «دادکان فکر می‌کند که حقش برای وزارت ورزش خورده شده و برای همین هم صادقانه صحبت نمی‌کند. او در ظاهر می‌گوید که دنبال پُست نیست. ابتدا مصاحبه می‌کند مدیرعامل پرسپولیس نمی‌شوم بعد مصاحبه می‌کند اگر پرسپولیس را یک سال به من بدهند... در واقع با دست پس می زند و با پا پیش می‌کشد. آقای دادکان! چرا یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنی؟»

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: «آقای دادکان! اشکالی ندارد که شما هیچ‌گاه حرف‌های مرا قبول نداشتید هر چند این هم یک دروغ است. اگر شما حرف‌های مرا هیچ‌وقت قبول نداشته‌ای چطور التماس کردی سرمربی تیم امید شوم؟ در جلسه‌ای که افراد زیادی از جمله عزیزمحمدی حضور داشتند و می‌توانید از آنها بپرسید.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اظهار نظر اخیر وزیر ورزش، کی‌روش در تیم ملی ماندنی خواهد بود، خاطرنشان کرد: «فدراسیون با کی‌روش قرار داد دارد و رابطه فدراسیون با وی مثل رابطه پیمانکار و کارفرما است. هر جا به هر دلیلی دو طرف نخواهند با هم ادامه دهند می توانند با پرداخت خسارتی که در قرارداد قید شده به همکاری خاتمه دهند. دیگر نیازی به نفر سومی نیست و نمی‌دانم در این وسط حسنی‌خو چه نقشی دارد؟»

مایلی‌کهن در پاسخ به این پرسش‌که به نظر می‌رسد وزارت‌ورزش و فدراسیون تمایلی به ادامه همکاری با کی‌روش ندارند اما او همچنان به کارش ادامه می‌دهد، گفت: «متاسفانه بخش عظیمی از رسانه های دیداری، شنیداری، و نوشتاری کشور در اختیار کی‌روش است. تمام صدا و سیما در اختیار او و حامیانش است. مگر در برنامه 90 هفته قبل ندیدید که مجری برنامه می‌گفت تو را خدا زودتر مشکل مالیاتی کی‌روش را حل کنید چون می‌خواهد به کشورش سر بزند. چرا مجری این مسائل را مطرح می‌کند اما اینکه کی‌روش در ورزشگاه‌ها حضور پیدا نمی‌کند تا بازی‌ها را ببیند را مطرح نمی‌کند؟ مگر کی‌روش قرارداد ندارد؟ اگر واقعا این برنامه بی‌غل و غش بود مجری برنامه این مسائل را می‌پرسید؟»

وی تاکید کرد: «امیدوارم مسئولان ورزش کشور اسیر جو و هیجان کاذب این دسته از رسانه‌ها نشوند و تحت تاثیر مسابقات نظر‌سازی پیامکی قرار نگیرند. چون ماندن یا رفتن کی‌روش یک بحث تخصصی است نه یک بحث عامیانه. باز هم تاکید می‌کنم مخالف کی‌روش نیستم بلکه مخالف رفتارهای او و منتقد نتایج تیم ملی در چهار سال گذشته به ویژه در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا هستم.»

مدیر فنی تیم امید در مورد وضعیت ادامه همکاری خود با این تیم و اینکه آیا از سمت خود کناره‌گیری کرده، گفت: «تا پیش از مرحله اول گروهی تیم امید از ما خواستند که با این تیم همکاری کنیم و همه اعضای کادرفنی بدون هیچگونه قرارداد و ابلاغی نهایت تلاش خود را انجام دادند. وقتی من حکم و ابلاغی ندارم چگونه می‌توانم اظهار نظر کنم ماندنی هستم یا نه؟»

وی در پاسخ به این پرسش که اگر فدراسیون فوتبال به شما و سایر اعضای کادرفنی حکم بدهد آن زمان چه خواهید کرد، اظهار داشت: «به هر حال آن وقت صحبت می‌کنیم یا می‌گوییم هستیم یا می‌گوییم نیستیم. هنوز در این خصوص فدراسیون فوتبال نشستی با ما نداشته و ما فقط یک جلسه با آقای کاشانی داشته‌ایم. تا این لحظه هیچ ابلاغ و حکمی به اعضای کادر فنی داده نشده است.»

 

***قلعه نویی تیم فصل بعدش را مشخص کرد

این طور که شنیده می‌شود امیر قلعه‌نویی تیم فصل بعدش را انتخاب کرده است. همان گونه که از قبل هم حدس زده می‌شد، قلعه‌نویی به تیمی پایین جدولی اضافه می‌شود.

اکثر تیم‌های بالای جدول مربی فصل آینده‌شان را انتخاب کرده‌اند و ژنرال جایی در تیم‌های صدرنشین ندارد. پیش از این شایعه حضور قلعه‌نویی در یکی از تیم‌های خودروسازان شنیده می‌شد که با فلسفه‌ای که در سایپا وجود دارد و حضور مجید جلالی، این فرضیه خیلی زود رد شد.

پیکان هم آینده نامشخصی دارد و شاید فصل بعد جایی در بین تیم‌های لیگ برتری نداشته باشد.

در میان تیم‌های قعرنشین فقط تیم پدیده به اصطلاح پولدار بود که این تیم هم درگیر اختلاس شد و به خاطر عدم دریافت قراردادها، بازیکنانش تمرین تعطیل می‌کنند.

فقط می‌ماند یک تیم که وضع مالی خوبی دارد اما خیلی دستش را رو نکرده است. سمندر مدیرعامل گسترش‌فولاد که از جیب پر پولی بهره می‌برد هنوز خیلی از سرمایه‌اش در فوتبال هزینه نکرده است.

اما این طور که معلوم است قصد دارد برای لیگ پانزدهم تیمی ببندد که تا آخرین هفته لیگ استرس سقوط نداشته باشد. تیمی که با اضافه کردن  قلعه‌نویی شاید به فکر سهمیه آسیا هم باشد.

شنیده می‌شود قلعه‌نویی هم برای فصل آینده با گسترش فولاد وارد مذاکره شد و قرار است باز هم در تیمی آبی‌پوش مربیگری کند. البته این بار در آبی‌پوشان تبریزی.

 

***پیغام تلفنی کی روش برای کفاشیان با رنگ عصبانیت و استعفا

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در جلسه با جمعی از پیشکسوتان فوتبال بار دیگر به شدت به کارلوس کی روش حمله کرد تا سرمربی پرتغالی، از این انتقادها این بار عصبانی‌تر از همیشه شود.

كی روش بعد از جام ملت‌های آسیا گفته بود با این شرایط نمی‌تواند در تیم ملی باقی بماند اما بعد از صحبت با حسنی‌خو نماینده وزارت ورزش نظرش عوض شد.

حالا انتقادهای دوباره وزیر ورزش، باعث شده کی روش در تماس تلفنی با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون مراتب ناراحتی شدید خود را از اظهارات وزیر ورزش ابراز کند.

وی به کفاشیان اعلام کرد با این وضعیت ادامه همکاری همانطور که در گذشته اعلام کرده بود، امکان پذیر نیست. او همچنین در ادامه این گفتگو از سمت خود کناره گیری کرد و خواستار یک جلسه اصظراری با رئیس فدراسیون فوتبال شد.

کفاشیان نیز به کی روش اعلام کرد که برای جلسه هیات رئیسه فدراسیون در مشهد به سر می برد و در اولین فرصت با کی روش دیدار خواهد کرد.

صحبت‌های وزیر ورزش، سکانس جدید سریال رفتن یا ماندن کی‌روش در ایران را کلید زده است. سریالی که وزیر نشان داده تا بودن کی‌روش در ایران، علاقه‌ای به پایان آن ندارد.

 

***حرف‌هایی که می‌خواهم بزنم زهردار است

امیر حاج‌رضایی در نشست صمیمانه مربیان و پیشکسوتان فوتبال با وزیر ورزش گفت: جمعی که اکنون در اینجا هستند جوانی‌شان را که بزرگ‌ترین سرمایه‌شان است را در فوتبال گذاشتند. ما در کلام مدام می‌گوییم باید به جامعه پیشکسوتان احترام بگذاریم اما در عمل شاهد هیچی نیستیم. حرف‌هایی که می خواهم بزنم زهردار است اما این حرف‌ها را از روی درد می‌گویم. هر کسی در فوتبال ایران سالم است مجرم است. بر روی حرفم تاکید می‌کنم. افراد سالم فوتبال ایران مجرم شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در فوتبال شاهد حضور لمپنیزم و سلطه اوباش هستیم. رهاورد این سلطه چیست؟ بی‌فرهنگی است. تاراج بیت‌المال، مال نامشروع، ادبیات سخیف و نابلد بودن در گفتار.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: دیدگاه دومی که در فوتبال ما حاکم است فوتبال نتیجه‌گرا است که نه حرمت بزرگ‌تر را می شناسد و نه حرمت کوچک‌تر را. نه به بازیکن ملی‌پوش احترام می‌گذارد. بازیکنی که سال‌ها پیراهن مقدس تیم ملی را بر تن کرده است. چطور محمد صادقی را نمی‌شناسند و وقتی او به یک مکان ورزشی می‌روند جلوی او را می‌گیرند و به او می‌گویند شما اصلا فوتبال بازی کرده‌اید او هم می‌گوید اگر بازی در جام جهانی و المپیک فوتبال است بله من فوتبال بازی کرده‌ام اما به او می‌گویند برو نوشته بیار. در زورخانه همه پیشکسوتان را می‌شناسند و مرشد می‌داند برای کدام ورزشگاه باید زنگ را به صدا در بیاورد اما چرا در فوتبال حسین کازرونی و محمد صادقی را به ورزشگاه راه نمی‌دهند. اینها که 50، 60 سال عمر دارند را به ورزشگاه‌ها راه نمی‌دهند. آنها که برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند.

حاج‌رضایی با اشاره به شرایط خودش با اشاره به خاطره‌ای از خودش گفت: در بای ایران و نپال در رده امیدها من را به جایگاه ویژه بردند و بعد از 60 سال من را به این جایگاه راه دادند البته آدم‌هایی بودند که یک شبه به این جایگاه رسیدند. این همان احترام در کلام است که گفتم.

حاج‌رضایی با اشاره به خاطره‌ای از انقلاب 57 گفت: زمانی در میدان ژاله سابقه میدان شهدای کنونی ماموران در تعقیب و گریز جوانان بودند و پیرمردی رنجور با عصایش سر کوچه‌ای نشسته بود و روی برگه‌ای نوشته بود این کوچه بن‌بست است. می‌دانید با همین کارش چند نفر را نجات داد و چه کار بزرگی کرد. عزیزانی که امروز اینجا هستند دردمند هستند.من زمانی که 17 سالم بود وقتی حسن آقای حبیبی جواب سلامم را داد از خوشحالی تا صبح خوابم نبرد. بچه‌های چهارصد دستگاه می‌دانند حسن‌آقا در همان 17 سالگی همان حسن آقا بود. یک جنتلمن واقعی است. آقای وزیر، آقای سجادی و سایر معاونان وزارت ورزش فوتبال ما را زردی گرفته و این زردی تبدیل به یرقان شده است. اکنون 5، 6 تیم دلشان می‌لرزد که نکند به خاطر رخ دادن تبانی که نشانه‌هایی از آن بروز کرده اتفاقاتی رخ دهد.من از دوران بچگی یاد گرفتم که بازنده‌ای شرافتمند باشم نه برنده‌ای غیرشرافتمند.

وی افزود: بازی شرافتمند در فوتبال ایران گم شده است و برخی به دنبال دفاع از آن هستند اما مثل بازار مس‌گرها صدایشان به جایی نمی‌رسد. این افراد به فوتبال برنامه‌محور علاقه دارند نه نتیجه‌گرا. آقای وزیر من 70 سال سن دارم و دیگر نه شغل، نه علاقه و نه انرژی آن را دارم که در فوتبال کار کنم. فوتبال همه آنها را از من گرفته است.

وی ادامه داد: حاصل یک نقد سازنده من 20، 30 پیامک فحاشی و تهدید بود. در فضای مجازی آنچه که شایسته خودشان بود را به من گفتند. توصیه من به این مردان بزرگ و شریف اینجا هستند و برخی که نیامده‌اند ین است که توجه شود تا ناپاکی را از فوتبال برداریم  تا با ناپاکی مقابله شود.

وی تصریح کرد: آقای وزیر یک فرد بازنشسته که 30 سال خدمت کرده است و 20 سال که بازنشسته شده 600 هزار تومان عیدی گرفته است. آن مرد با خانواده‌اش و با آبرویش چه کند که با 600 هزار تومان برای خرید عید باید برود. این در حالی است که پول در کشور ما هرز می‌رود و افرادی می‌آیند و این پول‌ها را برمی‌دارند که یک ریال هم حقشان نیست. در گذشته می‌گفتند اگر پدر فرزندی بمیرد او یتیم می‌شود اما من می‌گویم مردی که از او شرافتش را بگیرید یتیم می‌شود.

حاج‌رضایی افزود: این افراد پیشکسوتان فوتبال هستند. اینان عاشقان فوتبالند. عاشق رفتند و کاسبان آمده‌اند. اکنون اینها عاشق هستند که 50 سال آمدند و رفتند اما کاسبان کجایند؟ یکی می‌خواهد نماینده مجلس شود بساط کاسبی‌اش را در فوتبال پهن می‌کند. یکی می‌خواهد معاون وزیر شود به فوتبال می‌آید. برخی از این افراد باید در میدان گمرک و چهار راه استانبول حاضر شوند نه فوتبال. آقای وزیر شما نمی‌توانید به تنهایی مشکلات را حل کنید اما من خواسته‌ام این است که احترام به بزرگان فوتبال حفظ شود و باز هم می‌گویم که در فوتبال ایران افراد سالم مجرم هستند.

 

***لیونل مسی تا صبح برای دیدن این مسابقه بیدار ماند!

لئو مسی تا بامداد بیدار نشست که بتواند بازی ریورپلاته و بوکاجونیورز را تماشا کند. لئو مسی که در بازی بارسلونا با بایرن نشان داد که چرا و به چه دلیل محبوب ترین بازیکن دنیاست ، برای تماشای بازی یک هشتم نهایی لیبرتادورس بیدار نشست و مسابقه مهم آمریکای جنوبی ملقب به سوپر کلاسیکو را تماشا کند .

این بازی را بازیکنان تیم محبوب لئو یعنی ریورپلاته با نتیجه یک بر صفر بردند و حالا باید در بازی برگشت تلاش کنند تا برابر بازیکنان تیم محبوب دیه گو مارادونا نبازند و از این مرحله صعود کنند.

***سگی با لباس "قرمز"در کنار جواد کاظمیان

جواد کاظمیان عکس جدیدی را برای هوادارانش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. او با مایه گذاشتن از سگ دوستش، به برخی طعنه زد.

نکته جالب اینکه لباس قرمزی  بر تن سگ دوست جواد کاظمیان است!!!

 

***قاتل جوان بسیجی پای چوبه دار بخشیده شد

«فرزاد . ی» زندانی محکوم به قصاص که از سال 89 در زندان مرکزی شیراز تحمل کیفر می کرد امروز (۱۶اردیبهشت) پای چوبه دار بخشیده شد و به زندگی بازگشت.

وی همزمان با ایام ماه رجب المرجب و با رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت و خانواده اولیای دم بدون هیچ چشم داشتی از حق خود گذشتند و اظهار امیدواری کردند که این زندانی پس از آزادی فردی مومن، صالح و وظیفه شناس در جامعه باشد.

علی نظر دهقانی، پدر شهید بسیجی محسن دهقانی که در سال 89 بر اثر شلیک گلوله از دنیا رفته بود و از حق قانونی خود گذشت کرد و گفت: شاید خیلی از مردم از بخشش من ناراضی باشند اما امیدوارم این جوان مؤمن شود و به درد جامعه بخورد.

وی افزود: مسئولین زیادی برای رضایت به منزلم مراجعه کردند اما راضی نمی شدم یک مرتبه دلم راضی شد و فقط به خاطر معامله با خدا و امام حسین (ع) از حقم گذشتم و به خاطر پول و اشخاص این جوان را مورد عفو قرار ندادم بدون هیچ چشم داشتی فقط با خدا معامله کردم.

پدر شهید محسن دهقانی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم جان دوباره به این فرد بخشیدیم فردی مومن، صالح و وظیفه شناس در جامعه باشد که مردم منطقه خشت از این گذشت من ناراحت نشوند و از او به خوبی تعریف کنند.

زندانی «فرزاد . ی» نیز ضمن ابراز ندامت، از خانواده شاکی به خاطر این عمل خداپسندانه بسیار تقدیر کرد.

 

***فرار از زندان، با سناریویی جدید!

یک زندانی حبس ابدی، در زمان مرخصی، توانست با جعل گواهی مرگ وثیقه ۴ میلیاردی خود را آزاد و نامش را از لیست زندانیان حذف کند.

سرهنگ «محمدرضا مطیعی» رئیس پلیس شهریار گفت: چندی پیش با به دست آمدن اطلاعاتی مبنی بر فرار یک زندانی محکوم به حبس ابد پس از مرخصی از زندان و جعل گواهی مرگ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد این زندانی به خاطر قاچاق 379 کیلو موادمخدر، به حبس ابد محکوم شده بود و با سپردن وثیقه 400 میلیونی به مرخصی کوتاه مدت رفته و در هنگام مرخصی با همکاری جاعلان حرفه‌ای، اقدام به جعل یک گواهی مرگ به نام خود کرده است. وی با بیان اینکه این مرد پس از جعل گواهی مرگ، آن را به قاضی ارئه داده و با آزاد کردن وثیقه 400 میلیونی خود، نامش را از آمار زندان کسر کرده بود، گفت: مأموران پلیس شهریار با تحقیقات گسترده، توانستند پاتوق‌های این مجرم متواری را شناسایی کرده و با دستور قضایی در یک عملیات ویژه پلیسی وی را در مخفیگاهش در شهریار دستگیر کنند. محکوم حبس ابدی که تصور می‌کرد برای آخر عمرش می‌توانست آزاد زندگی کند باز پشت میله‌های زندان افتاد.

 

***ماده مخدر کشنده در قرص لاغری

در حالی که شبکه های ماهواره ای مردم بسیاری از کشورها از جمله ایرانیان را به استفاده از داروهای مضر برای کاهش وزن و یا بدنسازی تشویق می کنند، پلیس بین الملل (اینترپل) روز پنجشنبه نسبت به استفاده از یک دارو که جان 60 نفر را در جهان گرفته است، هشدار داد.

یک مقر اینترپل در سنگاپور اعلام کرد یک قرص رژیمی برای کاهش وزن و بدنسازی باعث مرگ بیش از 60 انسان در جهان شده است.

به نوشته تارنمای استار، پلیس بین الملل هشدار جهانی در خصوص یک ماده مخدر کشنده که در رژیم های غذایی و بدنسازی از آن استفاده می شود، صادر کرد.

 اینترپل اعلام کرد «دی نیترو فنل 2.4» یا «دی.ان.پی» ماده ای است که در مواد منفجره استفاده می شود و پس از مرگ یک زن انگلیسی بر اثر مصرف این ماده و بستری شدن یک فرانسوی وضعیت هشدار صادر شد.

این انگلیسی که جان خود را از دست داده، هشت قرص را از طریق شبکه آنلاین اینترنت خریداری و مصرف کرده است.

اینترپل براساس مقررات نارنجی در مورد این ماده شیمیایی هشدار و آن را در بخش «تهدید قریب الوقوع» طبقه بندی کرد.

گفته می شود افراد سودجو در ایران نیز از این ماده به عنوان داروی طلایی یاد کرده و به افرادی که بدنبال بدنسازی هستند پیشنهاد می کنند.

این ماده خطرناک و کشنده در اواخر دهه 90 میلادی وارد پرورش اندام و ورزش های قدرتی شد. گاهی اوقات مصرف این دارو موجب می شود فرد بینایی خود را از دست بدهد.

 

***پیامک از دیار باقی" دست قاتل را رو کرد

مرد سرایداری که پس از قتل همسرش، جسد او را در کارخانه دفن کرده بود و با صحنه‌سازی قصد داشت مسیر تحقیقات را تغییر دهد، ناکام ماند.

اوایل اردیبهشت امسال مرد سرایداری با حضور در پلیس آگاهی شهرستان رباط کریم اعلام کرد همسرش «اعظم» برای خرید خانه را ترک کرده و دیگر بازنگشته است.

کارآگاهان جنایی با ثبت گفته های مرد میانسال، عکس زن گمشده را در اختیار گشت های سراسر شهر قرار دادند و از آنها خواستند به محض مشاهده این زن، او را برای تحقیقات به مرکز پلیس منتقل کنند .

چند روز پس از این شکایت، مرد سرایدار به پلیس مراجعه کرد و گفت: همسرم به خانواده اش و من پیامک زده و مدعی شده حالش خوب است و بزودی به خانه بازمی گردد؛ به همین خاطر دیگر شکایتی ندارم.

ماموران زمانی که پیامک های مورد نظر را بررسی کردند، متوجه شدند متن تمام پیامک ها یکی بوده که این موضوع شک پلیس را بیشتر کرد.

از سوی دیگر استعلام از مرکز مخابرات نشان داد، سیمکارت متعلق به همسر اعظم بوده و در زمان ارسال پیامک فعال بوده است. با کشف این سرنخ، مرد میانسال به نام حمید بازداشت و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم در ابتدا منکر اطلاع از این سرانجام شد، اما دیروز لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود با همسرم اختلاف داشتم. روز حادثه دوباره با هم درگیر شدیم . اعظم می خواست خودکشی کند. در یک لحظه به طرفش حمله ور شدم و با دستانم خفه اش کردم و جسدش را نیمه شب به انتهای کارخانه که انبار متروکه ای بود، برده و دفن کردم. روز بعد سراغ خانواده اش رفته و وانمود کردم اعظم ناپدید شده است .

حمید افزود: هر لحظه می ترسیدم ماجرا لو رفته و دستگیر شوم. تصمیم گرفتم با صحنه سازی، مسیر تحقیقات را تغییر دهم. به همین خاطر با سفر به شهر دیگری سیمکارتی خریده و با آن به خودم و خانواده همسرم پیامک زدم.

سرهنگ جعفر علیزاده، فرمانده انتظامی شهرستان رباط کریم در جنوب غرب استان تهران در این باره گفت: با ثبت اظهارات مرد همسرکش، کارآگاهان جنایی همراه گروهی از آتش نشانان برای کشف جسد به کارخانه اعزام شده و جسد مقتول را کشف کردند.

 

 

***پر طرفدار‌ترین اینستاگرام دنیا متعلق به چه کسی است

اینستاگرام، پدیده‌ی جدیدتر شبکه‌های اجتماعی، دارای محبوبیتی فوق تصور است. برخی تحلیلگران معتقدند اینستاگرام ارزشی بالغ بر 37 میلیارد دلار دارد. حال به نظر شما پر طرفدار‌ترین کاربران اینستاگرام چه کسانی هستند؟

سایت Socialblade، لیستی از پرطرفدارترین چهره‌های اینستاگرام را منتشر کرده است. البته این لیست فقط محدود به افراد حقیقی نیست، بلکه گروه‌ها و مارک‌ها را نیز دربرمی گیرد؛ مانند تیم‌های ورزشی و یا کاربرهایی با نام‌های کلی‌تری مانند طبیعت.

در اینجا، تعدادی از شناخته شده ترین چهره‌های اینستاگرام، با طرفداران میلیونی، را می‌بینیم.

نفر اول – بیانسه، خواننده آمریکایی

با 31.119.687 طرفدار

نفر دوم – کیم کارداشیان، مجری آمریکایی

با 31.093.533 طرفدار

نفر سوم – آریا گرنده، خواننده آمریکایی

با 30.385.705 طرفدار

تیلور سوئیفت، خواننده سبک کانتری

با 28.618.806 طرفدار

نیمار، فوتبالیست برزیلی

با 19.720.001 طرفدار

کریستیانو رونالدو، فوتبالیست پرتغالی

با 16.316.271 طرفدار

کوین هارت، کمدین آمریکایی

با 14.475.364 طرفدار

لیونل مسی، فوتبالیست آرژانتینی

با 13.536.541 طرفدار

الن دجنرس، مجری آمریکایی

با 11.797.933 طرفدار

دن بیلزریان ملقب به سلطان اینستاگرام، هنرپیشه آمریکایی

با 8.270.650 طرفدار

شکیرا، خواننده کلمبیایی

با 7.805.207 طرفدار

لیدی گاگا، خواننده آمریکایی

با 6.694.981 طرفدار

زلاتان ابراهیمویچ، فوتبالیست سوئدی

با 4.994.657 طرفدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.